söndag, oktober 15, 2006

Nytt liv....

Visst är han söt lilla Wiggo. Han har det bara bra nere i Götene! Föregående vecka var en mkt hektiskt vecka, när det gäller jobb! Som tur är har Q återhämtat sig bra och är nu åter sitt "gamla" jag. Det märks dock att han börjar bli gammal. Han har inte sin vanliga spänst och är lite "struttig" i rörelse schemat. Nå ja, man får vara glad så länge han orkar hålla i gång....

Själv har jag börjat återhämta mig och livet håller på att falla in i sitt rätta lunk! Har börjat träna mig själv! Vilket känns skönt, ibland måste man ta en paus från allt hunderi. Att ha tre bevakningskurser på två år, annordna tre cert-prov på lika lång tid, skaffa valp... Nej tack! Inte igen... plus att jobba heltid! Jag och några "tjejer" tränar nu regelbundet på Inpuls! Det är faktiskt riktigt roligt. Step är favoriten, i går var jag och Catrin på "pilates" mkt annorlunda träning, men gissa om alla muskler fick jobba! I kväll ska vi gå på box.

Gissa om det känns tomt att veta att man inte har några måsten på helgen längre... Ingen bevakning, ingen planering av cert-prov, utan jag och hundarna kan träna själva. I Lördags var vi ett gäng som körde sök ute på F21. Kul. Skruttan är duktig och har börjat fatta galoppen. Sedan tittade jag på Ingrid som tränade sin jakthund att inte fånga duva (eller ng åt det hållet) tyckte väl lite synd om duvan! Söndag for jag i väg och tränade sök i Älvsbyn och träffade Skruttans halvsyster. Hon var hel cool och liknade Skruttan i det mesta... dock verkar hon vara lite mer sansad eller så har det med åldern att göra. Jag la ett spår till Skruttan och insåg att hon har börjat ta apporterna, men behöver längre spår!

Sedan for jag ut till Klubben och fick hjälp med Skruttans lydnad av Carina. Det gick bra. Det är ju alltid bra att ha någon som står och kollar en och ger en tips. Nu ska vi sätta fart jag och Skruttan.

Se upp snart kommer vi, jag och den gråa kängurun och stutsar runt på tävlingsplanerna!

Vi hörs Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar