måndag, oktober 09, 2006

Mattes fasa...

Vilken pärs...!

Den här veckan vill jag aldrig mer vara med om! Det hela började på måndag... Quarko kräktes, men som "van" hundägare brukar man ju inte bry sig om det händer enstaka gånger. Inget mer med det tänkte jag. Q mådde ju bra för övrigt. Tisdag var han lite hängig och på kvällen kräktes han igen, denna gång en gräsklump. På natten kräktes han upp maten, men på morgonen mådde han bra igen. Jag åkte till jobbet med Etty och Quarko stannade hemma som vanligt. När jag kom hem hade Quakro (stackaren...!!!!) Kräkts i köket, fått diarré, men så väluppfostrad som han är kunde han ju inte göra det inomhus.

HAN HADE HOPPAT ÖVER GRINDEN TILL VARDAGSRUMMET, PUTTAT UPP BALKONGDÖRREN... OCH UTFÖRT SINA AKUTA BEHOV PÅ BALKONGEN!!!!!

Matte hade mkt dåligt samvete för att ha lämnat honom sjuk hemma, men vad gör man?! Nå väl det vara bara att sätta igång att skura hela lägenheten och vädra innan vi for i väg och hade bevakningskurs. Som tur var hade jag redan satt honom på svältkur! Slut var det inte med det. Mitt i natten väckte Quarko mig och ut for vi. Då kom det från båda hållen, men den här gången var det blod som kom...! Ringde djursjukhuset direkt på morgonen och fick komma in akut med honom. Massa prover togs, samt röntgenbilder. Sedan fick jag lämna honom där i vetskap om att jag eventuellt var tvungen att fatta ett beslut som man aldrig vill, men man måste ibland!

NÅ JA, SLUTET GOTT, EN CARIN MKT GLADARE, EN FRISK HUND OCH EN TOM PLÅNBOK....

Quarko är hemma igen... Vad han hittat på förbryllar veterinärerna ännu. Inget hittades, men man konstaterade att Quarko var mkt illa där an och han låg inlagd fyra dagar i Gammelstad. Det tråkiga beslutet har vi skjutit upp tills vidare, men någon gång...!!?

Tillråga på allt hade jag cert-prov hela helgen, men det var ganska skönt för man "glömde" bort att Quarko låg och var sjuk. Hur gick det då? Jo, alla "mina" ekipage var jätte duktiga. Tre av fyra klarade sig. En föll på mållinjen, hade inte med sig slutet på spåret.!

TACK ALLA VÄNNER, FAMILJ SOM HÖRT AV SIG OCH MUNTRAT UPP MIG UNDER QUARKO´S MYSTISKA INSJUKNANDE... NU MÅR HAN BÄTTRE OCH ÄR HEMMA IGEN! LEKER SÅ SMÅTT MED SKRUTTAN OCH VERKAR BLI PIGGARE FÖR VAR DAG!

Kram Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar