söndag, september 03, 2006

Trött, tröttare, tröttast!

Oj, idag är jag jätte trött! Vilken helg... Fredagen var ganska lugn och jag gjorde inget, mer än myste med hundarna på kvällen. Jo, just det jag gjorde palt! Mums! Vaknade jättetidigt, eller rättare sagt Skruttan vaknade tidigt. Satte i gång stora städartagen och hade städat, vaskat golven och satt på en maskin tvätt innan halv nio på morgonen. Gick och la oss igen och se, vi vaknade klockan 12.00 av att Ingela ringde och väckte oss! For ut i skogen och gick en sväng med Quarko och Skruttan. Sedan hamnade vi i soffan och såg "Nasses stora film".

Vid 18.30 packade vi in oss i bilen och for ut till Ingela. Jag hade lovat att vara chaufför åt henne och Maria. De skulle ut och festa! Vi åt vegetarisk mat (Maria är vegetarian) Följde faktiskt med dem ut och va och fasa... Vi var ute till 03.00! Gissa om jag var trött när jag landade i Ingelas soffa 03.30 och insåg att jag skulle gå upp 5.45!

Masade mig upp 05.15 eftersom en VALP tyckte det var dags! Rastade hundarna och lämnade dem sovande hos Ingela (trodde jag) och for ut till klubben för att lägga spår. Regnet öste ner och vi insåg snabbt att inet var förberett för oss spårläggare. Vi torkade spårpinnarna i micron för att kunna skriva på dem. Sedan drog jag, Bettan, Stina och Mattias i väg för att lägga spår. Tyvärr var det några som krockade på spåret så, Catrin var tvungen att åka från klubben med nya pinnar till två spår! Vilket tjorv! Nå väl, regnet fortsatte att ösa ner. Mitt i skogen ringde Ingela till Stina och gav bort min lilla VALP! hon hade vistt hållt låda sedan jag lämnat henne. Ha, ha! Varför skulle Ingela få sova!

Jag for hem till Ingela och räddade min VALP som var förpassad ut i Ingelas bil! Åt fruksot och konstaterade för Ingela om vi lägger oss och vilar kommer vi aldrig ut till klubben för att se skyddet. Så vi for ut efter att rastat hundar.

Tyvärr hade många brytit. Det gick bra för Christer med Zaiko. De missade dock uppflyttet med några poäng... Synd! Resten av söndagen är ett mörker...! Nu är jag åter på jobbet. Trött efter en händelsrik helg!

/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar