tisdag, september 05, 2006

Anlagsprov på F21

I går annordnade vi ett anlagsprov ute på F21. Tog det lugnt på jobbet och tänkte att jag har all tid i världen innan det skulle starta. Trodde det skulle starta klockan 18.30, men mitt under en idrottstimme började telefonen ringa...! Jag tryckte av telefonen, vem vill prata med ett tjog skrikande ungar i bakgrunden?! Dock insåg jag snabbt att NÅGON ville ha tag i mig eftersom NÅGON inte gav upp.

Tillslut svarade jag medan jag satt och tröstade en elev som fått en armbåge i bröstet. Denna NÅGON var Linda och det hade blivit ett missförstånd! F21 stod redo klockan 17.00! OPS! sa jag, men de kan inte börja innan jag kommer eftersom det är jag som ska bedöma hundarna och jag skulle sitta i möte till klockan 16.00

Nå väl, Linda ringde till alla deltagarna och jag hann precis... Snacka om helomvändning. Vädrets makter höll i sig eller så tyckte vädergudarna synd om mig. Trots stora mörka moln, höll regnet sig borta. Vi började testa in hundarna och överlag så var det fint material. Tyvärr fick Bettan/Opus bryta då Oppan inte orkade med hanteringen.... Det var nästan så jag fick tårar i ögonen, då jag vet hur mkt Bettan sett fram emot att börja kursen. Dock såg både jag, Staffan och Åke att med träning så kan det gå. Oppan är ju ung och sista tåget har inte gått ännu. Hem och träna Bettan.

Mörkret la sig och hundarna stallades upp för bastjänst. Jag och Linda försökte ha koll på dem i mörkret, men hur lätt var det? Tur att jag hann tänka till innan och hann göra en skiss över hur de låg. Det var lite stökigt i början, men tillslut lugnade de flesta ner sig. Allt som allt fick vi sju nya hundar till kurs! Det ska bli kul...

/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar