måndag, september 11, 2006

Lägerskola, matlagning, bevakning....

Vilken härlig helg jag har haft! Började redan onsdag eftermiddag. Hade bevakningskurs ute på F21. Hundarna går mkt bra och jag ser fram emot certprovet i oktober! Lämnade Quarko och Skruttan till Stina! Skönt med lite hundledigt... Åkte hem och tyckte synd om mig själv, ensam i mörkret! Vaknade på torsdag morgon utan att väckan hade ringt... Trodde jag hade vaknat innan, men så var inte fallet. Klockan stod på 06.46 och jag skulle vara först ute i Rågraven för att ta emot eleverna. Gissa om BRR gasade fort genom skogen!

Lägerskolan var rolig och elever är UNDERBARA... eller?! De tyckte nog det var skojigt med en fröken som tjuvåt godis med dem innan middagen (de andra lärarna bestämde att vi inte skulle äta godis förrän efter vi ätit middag), rände runt på natten och skrämde dem osv. Jag hade i alla fall mkt kul med eleverna, allt kanske inte uppskattades av andra lärare...

Kom hem till lunch på fredagen och passade på att städa hela lägenheten, bra att göra när inte Skruttan är på plats. Åkte sedan ut och spårade i regnet med Bettan, Stina och Christer! De var väl lite motvilliga till en början men jag mutade med bulla! Sedan drog vi till klubben där vi surrade tills klockan blev 01.00

Vaknade tidigt och åkte och handlade till klubben. Sedan åkte jag ut och kollade en stund på skyddskursen. Lagade mat åt de som gick kursen. På kvällen grillade vi och pratade. Det var trevligt. Söndag var det upp med tuppen, bevakning hela dagen, samt matlagning. Kan säga att jag inte har så mkt för polska illegala bärplockare runt militära förråd!

/Carin (hunden på bilden är Bina Gårdens Bita)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar