måndag, september 11, 2006

Konsten att hinna andas

Hej igen!

Just nu undrar jag vart alla dagar och tiden tar vägen... Jobbar på som ett ånglok! Satt i möte i går på jobbet till klockan fem! Gissa om man är slut i huvudet?! Sedan var det bara att packa i hop sig och åka hem och hämta Quarko! Snabb rastade hundarna ute på klubben och kollade snabbt på de som tränade lydnad. Sedan hade jag och Marcus första teoripasset med nya bevakningsgruppen. Marcus hade om bastjänst och jag hade lite teori om första träningspasset ute i skogen. Var väl klara runt 20.00!

Tror ni jag åkte hem?! Fel... hjälpte Carina med en budföring och kollade hennes kryp. Stod och surrade med henne ett tag, sedan skulle jag låsa och stäng klubbstugan, men hamnade i surrsällskap med Cia, Christer, Stina och Tommy! Klockan 22.00 for jag hem! Gissa om jag hade en speedad valp att utfodra! Det är tur att Quarko nöjer sig med att ligga i soffan. Hamnade i sängen vi 23.30 Var ganska trött när klockan ringde.

Idag kommer det nog att bli lite lugnare. Jag har inget möte efter jobbet och ska möta Christer och Tommy i skogen för att spåra med hundarna. Sedan blir det nog lydnad ute på klubben. Måste komma i gång med Skruttan känns det som. Jag är så sugen på att börja med skyddet, men jag ska inte börja ordentligt förrän jag har lydnad på Skruttan!

Så när ska man hinna andas? Tja, i graven kanske...!? Nå väl, man väljer ju själv hur det ska vara, men nog vore det skönt med lite lugn och ro. Det snurrar på ganska rejält i mitt liv nu och turerna blir allt invecklade känns det som. Pratade med Ingela och vi kom överrens om att försöka ligga lite lågt nu. Dels för att hinna andas själva och komma bort. Vi funderar skarpt på att åka till Ingelas stuga dit varken telefoner eller annat når. Kanske, kanske hinner vi med att känna lugnet och få lite ro i själen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar