söndag, augusti 27, 2006

Helgen


Hej igen!

Nu har helgen dundrat förbi igen... Varför är den så kort? Fredag åkte jag ut till klubben. Där tränade vi lite lydnad och en del av träningsgänget tittade ut. Skruttan lever livet och bryr sig inte alls om att vi ska träna kontakt!

På lördag morgon ringde Catrin och frågade om vi verkligen skulle fara ut så tidigt. Regnet bara öste ner... Vi bestämde oss för att träffas klockan 8.30 i stället. När vi väl kom ut i skogen så lättade det upp. En efter en kom kursdeltagarna ut och jag började med en liten genomgång av dagens övning. Sedan drog vi i gång! Hundarna gick jättebra... så vi kan se fram emot att de går upp till cert-prov nu i oktober.

När vi skulle åka hem visade det sig att Stina fått punktering! Så vi bestämde oss för att det där fixar vi, dvs Bettan, Stina Kaisu och jag...! Vi kanske inte var så effektiva, men tillslut med gemensamma krafter fick vi bytt däcket! (Ska kanske tala om att detta skedde ute i skogen på sandunderlag...) Därefter kom Ingela ut, vi for och åt. Sedan la vi spår och badade hundarna. På kvällen landade jag i soffan och orkade inte röra mig en meter.

På söndag vaknade jag tidigt. Vi åkte ut till klubben för att träna lydnad. Oj, vilken lust jag har att skicka Skruttan på träningsläger någonstans i Skåne! Sedan var det styrelsemöte och medlemsmöte på klubben. Än en gång åkte träningsgänget och åt. Sedan for jag hem. Quarko var nöjd att få komma hem, medan Skruttan tyckte livet var långtråkigt och hittade på en massa bus. Men hon är faktiskt ganska gullig...

/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar