torsdag, augusti 24, 2006

Datorn...!

Oj, vilken bio jag har fått hemma! Skärmen till datorn är enorm! Kom fram till att jag inte behövde några nya glasögon.... (hm...!) Hämtade alla delarna ute på Skapa efter jobbet idag. Gissa om vi fick pussla ihop det för att få in alla kartonger. Skruttan såg ganska häpen ut över att bahöva dela buren med en massa dataprylar. Det var tur att jag hade takboxen på, för där fick skärmen ligga!

Väl hemma lastade jag ur bilen och med gott mod började jag fixa och dona... Flyttade gamla TV:n in i sovrummet, med DVD spelaren. Sedan började jag packa upp allt det nya. I början gick det bra, men det fanns en hel del sladdar och småsaker att sätta ihop och snart blev det kortslutning! Dessutom hade jag en VALP som ville vara med. Hon fick tag i en påse mitt i förvirringen och gissa om den sladden som låg i var hel...

Tillslut gav jag upp och som tur var ställde Andreas upp. For och hämtade honom mitt i kaoset och det visade sig vara ganska enkelt. Hade faktiskt lyckats bra, förutom att vissa sladdar inte behövdes, varav Skruttans perforerade sladd var en av dem.

Efter ihopplockadet for jag till Kronan och träffade träningsgänget! Skruttan fick träna släppanden. Hon har blivit mkt duktig, men det var den där förbaskade lydnaden... som vi måste ta tag i. Q dammades av och då blev han lycklig. Sedan fick Skruttan leka med sina idoler Zaiko och Otix. Väl hemma landade jag i soffan och hundarna var förpassade till hallen.

Idag ska vi åka och träna sök efter jobbet. Det ska bli kul. Sedan har jag faktiskt en hel helg för mig själv och hundarna! Inga måsten! Förutom bevakningsträning nu på lördag. Vi hörs igen efter helgen!

/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar