tisdag, augusti 25, 2009

Arbetslös... eller inte?!

Hej hopp alla. Nu händer det grejjer ska ni veta. Förra veckan, närmare bestämt torsdagen var min första arbetslösa dag. Pallrade mig till arbetsförmedlingen - eftersom man visst gör sådant när man blir arbetslös. Jag måste sett förvirrad ut för jag fick massor av hjälp och så fick bokat möte med handläggare och intro möte inom en kvart. Så dit skall jag på fredag... När de frågade min när jag var där senast, så svarade jag att tja, en si så där 10 år sedan! Nå ja, jag börjar ju plugga på tisdag nästa vecka så arbetslösheten håller ju inte i sig så länge och kortare skulle det visst bli! Idag blev jag erbjuden en tjänst på 100%. Blev faktiskt uppringd. Gissa om det kändes bra när jag kunde säga bara om jag får plugga samtidigt. I morgon eller på torsdag skall rektorn ta ställning till mitt krav.
Skruttan tränas ju inte för tillfället eftersom min fot har sagt upp sig, men jag tror, peppar, peppar... att den skall vara bra nu och efter helgen kan vi sätta fart igen. Vi har ju TjH1 och Chefen F21 att se fram emot. Hm, blir det dessutom jobb så blir ju dagarna helt plöstligt annorlunda. På lördag är det övning som jag tyvärr inte vågar vara med på - men det gör inget för Skruttan skall på MT i Piteå då! Skriver mer om det i helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar