onsdag, mars 25, 2009

Visioner, drömmar och mål...


Åhå...! Nu har jag ordentligt tagit tag i mina drömmar och visioner. Jag har som ni vet börjat studera igen, för att förverkliga min dröm att bli specialpedagog! En härlig utbildning som verkligen ger mig verktyg som jag kan använda både privat och i yrkeslivet.
En annan vision är ju att hitta en "hund" som passar mig. Quarko har ju varit drömhund, men för egen för att köra skydd med, då han anser att han klarar allt själv. Däremot har han fått mig att få upp ögonen för bevakning! Han har tagit mig till två segrar i Bev. DM och två starter i SM. Nu har jag Skruttan och inser vilken "oslipad" diamant jag har här hemma. Så nu, efter F21 besöket då jag skrev på hennes kontrakt, blev jag ordentligt peppad och ja, nu tar vi tag i det hela och ska starta vår skyddsträning. Vi är anmälda till en skyddskurs nu i maj!
Ett annat mål jag har haft är att dela med mig till andra alla mina funderingar och tankar om bevakning, samt inspirera andra till att börja denna underbara "sysselsättning". Därav har jag utbildat mig till bevakningsinstruktör. Kurserna på Tjh. skolan har varit helt värda att gå. I går fick jag glädjande besked och även i sommar kommer jag få tillbringa två veckor med likasinnade människor! Japp, nu skall jag gå skede tre i SäkSök samnt en annan utbildning! Detta skall bli så kul.
Dessutom, vilket jag tror alla har innerst inne, så har drömmen om min egen lilla familj slagit in! NÄ, jag är inte gravid. Men ni vet den där lilla drömmen som vi alla går och längtar efter, drömmen om KÄRLEKEN, huset, osv. Den har ju också slagit in! Visst inser ni som läser detta att våren är på väg!

1 kommentar:

  1. där ett tag så trodde jag minsann det var en "litencarin" på G....
    Hur skojigt kommer vi inte få i sommar??? Vi måste bara få tag i en husvagn :)

    ska vi åka en sväng til boden i morrn eller ta det en annan dag?

    kram kram

    ps: kommer en grå känguru hit på kollo när ni far till sthlm?

    SvaraRadera