måndag, mars 16, 2009

Mera skidor!

I dag träffade jag åter Kaisu och Manzi ute på F21 för att ta en tur i skidspåret. Vi bestämde oss att ta milen igen. Jag började med att rasta Skruttan och Quarko - tror faktiskt att Q uppskattade att få ligga kvar i bilen. Vi startade samtidigt och redan vid starten insåg jag att denna tur skulle gå lite med hjärtat i halsgropen. På grund av dagsmejan så var det glashalt. Hade inte fått på mig skidorna ordentligt då Skruttan bestämde sig för att det var dags att sticka. Tjong i medaljongen så låg jag på rygg och svor som en borstbindare. Undrar just vad de värnpliktiga som passerade tänkte vad det var för en snöig filur som svor åt en alldelses yr grå känguru som halvstudsande väntade på att få ge sig i väg.
Idag startade vi samtidigt och hundarna drog på i ganska lagom takt - ingen tjuvrusning här inte, men oj så det gick. Tror även att Kaisu fick se mer av snö vid ett tillfälle ;-) Skruttan och Manzi kämpade på jättebra. Själv fick jag kämpa för glatta livet att hålla mig på rätt fötter. Förstår hur Bambi kände det när han hamnade ute på den frusna isen. Summa kardemumma, så gick det mycket bättre än sist. Skruttan drog på och orkade mycket längre och hade konstant drag i linan - själv orkade jag också längre - dock "tog" vi slut i slutet på varvet. Manzi kämpade också på bättre den här gången. I morgon är det vilodag - vilket både jag och Skruttisen ser fram emot. Kärleken är i Bryssel, så nu myser vi i ensamheten på kvällarna och Skruttan har gjort anspråk på hans del av sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar