söndag, mars 15, 2009

Härliga vårvinter...!

Hej och galopp alla vänner! Idag har jag och Kärleken tapetserat färdigt en vägg till. Ha, ha... vad det tar tid, men tyvärr så har vi mycket annat att göra så renoveringen görs så fort vi får någon tid över. Men nu har vi målat, tapetserat i veckor... Kanske blir det klart någon gång innan vi blir pensionärer. I går var jag och Ylva i Boden för planering för 2010 års huntjänst. Nu hoppas jag att allt kommer att gå igenom de högre makterna, så vi kan genomföra det. I så fall blir det ett roligt år!
I går var det vilodag för mig och Skruttan, men idag så hade vi date med Kaisu och Manzini ute på F21. Vi har tillsammans avverkat ännu en mil ute i skidspåret på F21. Skruttan drog bra, låg länge längst fram och drog och ville inte alls släppa förbi Manzi och Kaisu. Hon tröttnade i slutet, men blev tvär sur när jag skulle låta Manzi och Kaisu ligga före. Då tjurade hon ihop och drog tills hon låg före. Nu vet jag att hon orkar mycket längre än hon visat. Hon vill ha någon som jagar henne! Både jag och Kaisu tror att de hundarna blev trötta pga av den urladdning de gjorde i början. Skruttan gör ju alltid så... Hur skall vi få dem att öppna lungare? Nästa gång skall vi starta samtidigt och se om det blir lugnare då! Eller...?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar