lördag, mars 28, 2009

Lille Kängurun...

Lilla Kängurun har idag gjort sina första timmar i statens tjänst. Jag var inbjuden instruktör på gruppchefskursen för att ge nya gruppchefer en liten "aha" upplevelse när det gäller hundtjänst. Först så hade jag lite teori inne och det var kul. En rolig grupp på 14 deltagare som vågade ställa frågor och hade egna idéer och funderingar. Sedan gick vi ut och så fick de se en ljudmarkering. Skruttan tyckte det var latjoo och plockade figuranten med en gång (jag är alltid lite nervös att det inte skall fungera). Sedan för att de skulle se att det finns mer än vanlig patrullering så visade jag en sökövning - början till sök runt byggnad. Gisses lilla Skruttan tyckte det var jätte kul och skällde gladeligen ut min figurant, som visade vara son till en gammal bevakningsinstruktör från Luleå. Nu har hon dukat under och ligger och snazzar i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar