söndag, januari 18, 2009

Etty & Nemo = sant

I går var jag och Skruttan och hälsade på våra vänner ute vid världens ände... Nå ja, i alla fall ute i Mörön! Japp, vi hittade dit, trots telefon kaos, (ingen täckning...) Men som sagt jag har ju inbygd GPS. Vi hittade Annelies, Björns och Nemos lilla röda stuga + en massa renar! Huset var jätte fint och ja, jag blir avis av enskildheten och möjligheten att släppa ut vovvar åt höger och vänster, MEN så kommer mörkret krypande och JAG trivs med gatlyktor och närheten till grannar - Nä, vem påstår att jag är MÖRKRÄDD - det är Skruttan som är mörkrädd...
Vovvarna rejsade med Björn ute på isen - Jag och Annelie gråter en massa tårar över att Skruttan har C-höfter. Vilka puppisar de hade blivit... När hundarna var trötta och nöjda gick vi in. Annelie bjöd på fika - jag måste nog gå i lära hos henne! Gott med hemmabakat fika! Vi surrade en bra stund och så dök Linda upp! Mer surr...Skruttan var nöjd hon fik husera med vad som helst - Nemo han kikade på och lät hon smaka på varenda ben han hade. Jag tror hon trodde hon hade hamnat i himmelriket - för det fanns ben, leksaker i mängder och hon fick ha allt för! Dessutom hjälpte hon till att röja lite sten också.
Nä, nu laddar jag för ännu en vecka i Ume... suck...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar