måndag, november 17, 2008

Oslipad diamant...

Hej hopp!
I helgen har vi varit på kurs, Skruttan och jag! Fick kommentaren, att hon är en OSLIPAD DIAMANT! Då blev jag stolt, tills husse "förstörde" det hela genom att säga: "Det kanske inte var en komplimang".... Jag funderade ett tag på det och kom faktiskt fram till att det kunde vara båda delarna. Visst det finns mycket potential i Skruttan, men JAG har inte tagit tag i det hela. Så summa sumarum... Uttrycket ÄR en komplimang när det gäller SKRUTTAN och KRITIKEN är riktad till MIG, för att jag inte har tränat mer med henne!
Vi hart fått mycket matnyttigt med oss hem att träna och jag är nu taggad på att köra på med henne. Det var också kul att se de andra hundarna. Annelie/Nemo, Marie/Heddan, Maries syster/Doris, Ylva/Kaxa och Gunilla/Gorm... Det skall bli kul att träna på med detta gäng. I januari har vi träff med Ryder igen och då får vi se hur långt vi har kommit.
Min läxa är att träna ännu mer kontakt. Leken har blivit bättre, men mer lek och tvinga in henne till mig för att leka på ett positivt sätt! Samt lägga in moment. Kul, kul nu när man har fått bra tips och idéer som passar mig och min hund.

1 kommentar:

  1. Kul att du fått inspiration! Jag tror också att din känguru är en oslipad diamant, det känns som det. Jag tror hon har en ENORM potential! Se nu till att ge Jenny en riktig match till hösten -09!!

    SvaraRadera