onsdag, april 23, 2008

Träning

Hej hopp i galopp... så skulle Skruttan uttrycka sig! Idag har jag och Skruttan varit ute vid F21 och tränat - lydnad och platsliggning. Vi tränade linförighet och framförgående. Det känns som om hon börjar fatta. Stackars hund, egentligen är det ett under att hon fattar när träningspassen blir si så där en gång i veckan. Det ska bli skärpning på det. Efter ett tag så kom Marie och Heddan. De körde lite lydnad och det är verkligen spännande att se Heddans utveckling med bara ett öga. Sedan blev det dags för platsliggning. Skruttan låg fint tillsammans med Heddan.

Som "nojjig" matte jag är så har jag fått för mig att Skruttan eventuellt, det kanske finns en gnutta möjlighet..., att hon snabbt har blivit skotträdd inför inträdesprovet i helgen. Så Marie fick givetvis skjuta medan jag lekte med henne. Ingen reaktion, men hon kanske reagerar i passivitet, så vi provade det också! Nemas problemas... Så nu är jag lugn igen.

Efter träningen gick jag och hundarna - jo, Q var med, en långpromenad längs spåret på F21! Härligt, såg att snart är det BARMARK!

Kram i massor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar