onsdag, maj 23, 2007

SOMMAR VÄRME....

Hej alla vänner!

Nu äntligen har sommaren hittat hit upp till norr... Björkarna har slagit ut och solen värmer!? Äntligen har man lite lugnt och skönt. Den här veckan har jag och "min" andra hälft haft tid att umgås mkt. Långa promenader har det blivit med hundarna, roliga kort har vi också hunnit att ta... Ska lägga ut dem så fort jag hinner.

I måndags jobbade jag kväll - första kvällen som hundarna var ensamma tillsammans med "någon". Skruttan hade verkligen påpekat att hon inte alls var nöjd att vara utan "mamma", gissa om hon körde hela registret. Som tur var gillar de varandra och hon fick all uppmärksamhet hon tyckte att hon behövde nu när hennes matte var borta! Jag tror hon snart ska till och löpa. Hon är oroligare och vill ut ofta - dessutom äter hon en massa gräs. Undrar just om tikar kan må dåligt innan löpet. Hon pockar även på att få en massa uppmärksamhet.

Vi har kommit i gång med träningen igen, Skruttan och jag. Tränade framförgående och inkallning i går och det börjar se bra ut. Nästa vecka ska vi lägga krutet på linförighet och kontkat.

Till helgen ska jag på utbildning med hemvärnet. Vi ska byta vapenslag och gå från Ak4:an till pistol. Det ska bli kul! Hundarna ska vara hemma med min bättre hälft - få se om han stannar kvar efter en heldag med Skruttan. Tur att Quarko är lung.

Tills jag skriver igen... tjipp och hej!

//Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar