söndag, maj 06, 2007

Hundfri helg...!

Hej hopp på er alla! Nu när man äntligen får börja träna igen, så slår vädret makter in och man vill inget hellre än att ligga i soffan och "mysa". Nå ja, i fredags körde jag lydnad och uppletande ute på klubben med Skruttan. Det gick relativt bra. Ska bli kul att gå kurs med henne nästa helg. Uppletande går som på räls - ska bara nöta avlämnaden med henne.

På lördag morgon skulle jag åka ut med Bettan och träna, men icke sa nicke... Hamnade hos Stina, drack kaffe och sedan åkte vi och åt lunch. Regnet öste ner och jag hittade ingen inspiration till att träna. Tog en längre promenade med hundarna ute på F21. Vid tre tiden ringde Anna och hon kom och hämtade vovvarna. Själv svirade jag om för middag ute med "någon".

Det är ganska skönt med hundfria dagar - men jag längtar efter dem! På söndag när vi skulle hämta hundarna, hade Skruttan irrat sig upp på övervåningen och vågade inte komma ner! Så nu vet jag att jag måste träna henne på hala underlag. Stackare hon var ordentligt uppjagad. Det slutade med att hon fick bäras ner. Inte äns köttbiffar gick hem. (men hon sov mkt bra i natt) Sedan blev det en kvällspromenad med lite blodvite... Funderar skarpt på att reklamera Skruttan - det är då mer känguru i henne än schäfer!

//Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar