söndag, januari 07, 2007


GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLA!
Hoppas att jul- och nyårshelgen har varit bra... Själv har jag tillbringat hela julhelgen nere i Trollhättan! Många julklappar och mycket god mat (fast jag saknade hundarna en del). Vädret där nere var undebart för det mesta! Soligt några dagar och nästan som om man trodde det var vår! Shoppade i Göteborg på mellandagsrean, man kan väl säga att utbudet är större där. Tågresan gick bra neråt, men på hemvägen trodde jag att jag skulle krevera... Skulle vara tvång att resenärer måste duscha och byta kläder om man ska dela kupé med andra...! Väl hemma igen samlade jag ihop hundskaran! Gissa om några blev glada när jag kom hem.
Skruttan har kommit in i världens största spökperiod. När jag hemtade hem henne så låssades hon bli livrädd för hundvakten. Sedan har on hunnit med att skälla ut två snölyktor, samt rasera dem så att matte var tvungen att bygga upp dem innan skaparna såg vad hennes spökseende valp hade gjort. Andra hundar är superäckliga och måste skällas ut från bilen... Q ser helt oförsående ut och undrar vad den lilla grå token har i hjärnan.
Nyår firades ute i Bälinge med en mängd hundar, vänner och god mat... Spel och umgänge... Vi hade mysigt och trevligt hela kvällen. Fick även en rock konsert...
I helgen tränade vi i ridhuset tillsammans med några andra hundtokiga vänner. Det var bra och Skruttan skötte sig fint. Ganska lyxigt att få en tid i ridhuset för sig själv tyckte hon! Nu är man åter på jobbet.. hu, hu... Nog är det skönt med ledighet. Speciellt när Skruttan har insett att det är skönt att sova fram till 10 på morgonen!
//Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar