torsdag, december 14, 2006

Sliten....

Kargalandets Etty
Har nu fått hem Skruttan, Q är kvar hos Stina. Stackarn behövde få lite lugn och ro - det är jobbigt att fria 24 timmar om dygnet! Fick ett sms i går kväll från Stina. Då hade äntligen Q slappnat av och fått ro att äta! Skruttan mös verkligen över att ha all min uppmärksamhet under gårdagskvällen! Själv skulle jag behövt en ordentlig eftermiddagslur! Hon skulle promt ut tre gånger innan hon bestämde sig för att ta det lugnt och njuta i soffan med matte. Slocknade i soffan, vaknade senare på kvällen och såg slött på TV. Gick och la mig tidigt och somnade efter en del snurrande i sängen. Vaknade i tron att klockan var ca 3 på natten av att Skruttan rörde sig i buren, gissa om jag blev förvånade när jag insåg att klockan var 23.00!
Nå ja, konserten med Brolle Jr och Sara Löfgren gick bra! Barnen skötte sig jättebra, men blev så trötta i slutet av konserten att de somnade på golvet framför scenen. Gissa om de var yrvakna när det skulle upp på final nummren! Stackarna!
Lucia morgonen flöt på bra! Som ett sådant kontroll freak jag är, så blev det en stressig dag för mig! En tärna höll på att svimma, med levande ljus samt att en av sjärngossarna rymde så jag fick leta denne över hela skolan! Tyvärr så lyser de inte upp sin närvaro, vilket man kan tro när man hör på namnet och när de gömmer sig i den mörkaste vrån i skolan är det inte kul att försöka leta rätt på den försvunne! (Speciellt om man själv tillhör den mörkrädda skaran) Sedan fika med barnen och då kände jag att lugnet åter infann sig!
Nu återstår endast 4 lugna dagar kvar på jobbet. Sedan kommer en lång ledighet ända in i nästa termin. Då ska jag träna hund, sova och umgås med vänner som har blivit lite åsidosatta den närmsta tiden. SNART GÅR TÅGET TILL TROLLHÄTTAN....
Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar