torsdag, oktober 26, 2006

Tummen mitt i handen...

Oj oj.... har man tummen mitt i handen, eller? I går hade eleverna teknik. Jag skulle visa hur man ska använda en lödkolv och upprepade flera gånger:

- TA INTE I METALL ÄNDAN! DEN ÄR VARM, UTAN TA ENDAST I DET RÖDA HANDTAGET!

Jo, vad händer. Jag vänder mig bort till en annan grupp ett tag och sedan när jag ska hjälpa gruppen som ska löda, vart tar jag själv?! Gissa om jag har brännblåsor i hela handen och det gjorde hemskt ont kan jag säga! Barnen fick sig dock ett glatt skratt... ;-)

Gjorde inte så mkt i går. Vallade hundarna efter jobbet. Åkte och handlade, slappade i soffan. Kom dock på att jag måste köpa nya vinterskor... suck! Gillar inte att vandra i affärer... Idag händer väl inte så mkt skulle jag tro. Laddar väl hemma i soffan inför det annalkande ovädret som metrologerna har varnat för!

Trevlig helg allihopa!

/Carin, Q och Skruttan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar