söndag, mars 20, 2011

Träning...

Den här våren har jag gett mig den på att göra något åt min kondition. Jag ska inte se mig i spegeln och acceptera att jag ser ut som jag gör för att jag har blivit äldre, att jag inte orkar det jag gjorde för några år sedan bara för att tiden rinner i väg för mig. Blev så less när jag för en tid sedan var på stan och skulle handla kläder och inser att nu har storlekarna rusat iväg igen.

Nytt träningskort är inhandlat, mål är uppsatta och Jenny är min peppare och inspiration. Så hur går det då? Jo, tredje veckan är på G med träning efter Jennys program. 3 dagar hård fysisk träning. De andra dagarna minst 1 h rörelse utöver den vanliga. Resultat syns redan. Midjemåttet har minskat med ca 3 cm - lårmåttet med ca 3 cm. Vikten, som jag bara kollat vecka 2 har minskat med 1 kg. Det känns så skönt...

Vad är mitt mål då? Jo, dels att klara av fysk kravet att springa 3 km på 18 minuter. Sedan finns det en annan dröm, som jag så småningom kommer att skriva om här på bloggen. Men den största drömmen är att känna att jag klarar av det jag gjort tidigare och inte känna att jag är trött och håglös längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar