fredag, april 03, 2009

Apportering...

... och ännu mer apportering! I dag åkte jag ut till klubben för att träna. Hade bestämt träff med Ylva, Stina och Marie. Ylva den lurisen hade åkt ut tidigare och tjuvtränat ;-) Skruttan och jag håller på med apporteringen och det går frammåt. Kommer in med den och håller fast - i alla fall så länge inte matte utmanar ödet. Ylva tränar på bra med Kaxa och de verkar hitta rätt i sin träning! BRA YLVA ha träningsplanen färdig innan du kör och HÅLL FAST vid den under träningstillfället! Jag och Stina måste nog tyvärr gå en kast med föremåls kurs. Först lyckades jag kasta upp Skruttans favvo boll med snöre i en j-vligt hög tall. Sedan efter att jag blivit trött efter att ha stått och kastat apportbocken mot bollen ( för att få ner den ) ja, då lyckas Stina först kasta upp apportbocken och sedan en sopkvast så att den i och för sig puttade ner bollen, men stannade i jäckande tall djävulen! Hm, vi gick trötta in för att värma oss i stugan. Då kom Ingela farande och hon skulle minsann visa sig på den styva linan och få ner apportbocken. Det slutade med att ett en tredje sak hängde och vajjade i tallens allt mer retsamma grenar! Tillslut fick vi i alla fall ner alla grejjer...!
Efter det tog jag fram tungapporten och lät Skruttisen smaka på den! Jippi hon var inte alls negativt inställd till den så det blir mer positiv inlärning, samt hålla fast träning hemma! Nu ligger Skruttan bland all min kurslitteratur och snazzar. Hon är allt söt, DEN LILLA GRÅ KÄNGURUN, ja visst ja höll på att glömma :
VI HEJJAR PÅ ACCSA OCH HOPPAS ATT HENNES FRIERI SÖDER UT, RENDERAR TILL EN PUPPIS UT TILL MÖRÖN!

1 kommentar:

  1. Hejsan

    Du har fortfarnade 1 1/2 v innan demonerna flyttar ;)

    SvaraRadera