tisdag, december 02, 2008

Hatar, hatar ....bilar

Nu tror jag att jag skall lägga ner det här med bil! Som ni tidigare har läst fick vi ju bilen påbackad i början av sommaren! Inte kul... Det tog en evighet innan försäkringbolaget, samt Ford sammarbetade, men för någon vecka sedan blev den reparerad. Då var ju tanken att verkstaden skulle kolla varför bilskrället var så svår att starta - detta missades. Nå väl, vi fick hem den och gissa om jag blir upprörd när vi inser att bromsarna tänker lägga av. Sagt och gjort lämna in den igen för att få bromsarna fixade, samt en felsökning på startproblemet! En måste ju ha en hel bil för att ta sig ner till tjocka släkten för att fira jul...!
...hämtade bilen för att höra ett smällande ljud när man bromsar och sedan höra ett schwoffande ljud när man gasar. Tillbaka till verkstaden, som snäll kollar upp och hittar felet. NÅGON TING HADE LOSSNAT! Himla tur att jag tog mig till verkstaden. Åker hem med en tyst och snäll bil som startar snällt igen. Dagen efter packar jag mig in i bilen för att åka till Boden och plugga... samma smällande ljud när man bromsar - sedan schwoff-schwoff-schwoff...!!! Jag ger j-lvar i mig upp! Nu är bilen åter på verkstaden och jag tror faktiskt jag skall lämna den där!
Det var det tråkiga, till det roligare - Vi har tagit in julgranen, så nu luktar det jul inomhus, ljusen glittrar och tomtarna har invaderat vårt lilla hus i Gammelstad. Bestämde oss för att ta in granen tidigt, eftersom vi annars inte hinner njuta av den innan vi åker till Trollhättan för att fira jul. Skruttan har hybris över att Kärleken har hängt upp en jätte pumla i fönstret. Hon ägnade hela kvällen i går för att morra och visa att den inte alls var välkommen! Dessutom har hon enligt matte och husse fått en julklapp indragen för att hon förstört en skål och blomkruka, då hon stod i fönstret för att kolla när vi satte upp utomhusljusen - men matte påstår att även husse har en klapp mindre, eftersom han orsakade porslinklirret genom att låssas kasta en snöboll in genom rutan till Skruttan....*ASG* eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar