måndag, september 22, 2008

Uppdatering...


Nu har träningskarusellen dragit igång för fulla muggar. Skruttan skall som sagt gå upp till cert-prov helgen v. 41. Det skall bli kul. För mig finns det inget annat som är så roligt med bevakning. Annelie är lika taggad som jag, så vi har sett varandra ganska mycket det senaste dagarna...! Vi har trännat alla dagar den här veckan.
Har koncentrerat träningen på lydnad och spår. Det kommer nog gå bra om jag håller mig till mina och Skruttans rutiner. Hon är super bra om allt sker enligt dessa rutiner har jag märkt men avviker jag grovt från dem så strular hon till det. Måste komma ihåg detta. I bevakningen skall vi mest köra tre steg fram till cert-provet. Spårträningen har jag ett bra koncept. Apportstig innan spårningen och spåret börjar med tre spårupptag. Patrullera dessa tre på stig. Vid tredje spårupptaget selar jag på och så följer vi ett längre spår. Fungerar mycket bra. Vecka 40 åker jag och vovvarna till Kalix för en KU-bevakning. Jätte bra att bli drillad helgen innan cert-provet. Nu i veckan kör jag upp lydnaden. Så håll tummarn för mig och den lilla grå Kängurun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar