lördag, september 27, 2008

Helg

Skruttan njuter nog ganska mycket av dessa dagar av bus med hundkompisar. Jag och Annelie insåg att vi tränat en massa de senaste veckorna, men det ger resultat! De två grå var ordentligt trötta i torsdags. Så nu vilar vi lite, kanske lägger jag ett litet spår i morgon om vi orkar oss ut.
Själv har jag inte ännu kommit in i lunken att vara hemma hela veckorna. Suckar djupt på söndag kväll tills kärleken påpekar att jag inte alls behöver gå till jobbet på måndagar. En ganska spännande känsla. I veckan damp första lönekuverer ner och jag hade inställt mig på en usel lön, nu när jag pluggar och får 80% av ordinarie. Gapet var dock MYCKET mindre än vad jag hade trott - så jag blev glatt överraskad. De hade visst sänkt någon skatt enligt kärleken. Däremot tror jag att vi skulle gå varandra på nerverna om inte vi inte försvinner på egna äventyr ibland.
Läsningen går mycket bättre än vad jag trodde. Har haft smått panik ibland - men som tur är lugnar kärleken ner mig. Det är lättare och mycket roligare än vad jag först trott och vem skulle tro att jag skulle gilla filosofi, jag läste det i gymnasiet och lyckades bli underkänd - helt plötsligt är jag helt med på Platons idéer och alla andra filosofer och förstår deras tänk! Vad det nu kommer att ha med specialpedagogik att göra har jag dock inte räknat ut än och ingen annan som läser med mig heller för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar