fredag, april 18, 2008

Kurs...kurs...

Hej hopp alla glada i vårsolen...

Sitter och laddar inför kommande kurs. Om några timmar sitter jag som åhörare ute på F21. Har blivit inbjuden på en BVI kurs som tack för att jag har haft kurs. Det ska bli kul. Hela helgen i hundens tecken. Nästa helg testar de in Skruttan för att se om hon kan gå Kungens tjänst. Förresten har hon varit hos farbror veterinär i dag. Tömt analsäckarna, fått världens dyraste schampo för tassarna, antiseptisk salva och blivit skrapad i öronen. Inget smärre problem... Nu är hon nyduschad och luktar ÄPPLE!

Sedan ska vi gå en sökkurs i Piteå för nybörjare jag och lilla Skruttan - Here we come...! Äntligen ser det ut att kunna bli något av en grå Känguru.

Tyvärr blev det ingen Gunnar kurs i år - Är lite besviken - eftersom det var jag som startade upp kursen och har slitit för den i två år. Så när sammarbetet med en annan klubb äntligten tar vid, ja då är jag inte välkommen med Skruttan för att hon inte är färdigutbildad. Nå ja, den nya klubben sätter upp sina regler och det är väl bara att finna sig i dem. Det svider lite dock eftersom vi lät denna klubb skicka hundar som inte hade gjort cert-prov!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar