onsdag, mars 05, 2008

Lov - skidåkning - förkyld m.m....

Ha! Inte blev det något vidare sportlov inte... Hann åka skidor med Skruttan en dag - fredagen efter jobbet. Sedan däckade jag och tog mig inte upp förrän på onsdagen! :-( men då åkte vi till Happis - Finland - IKEA, kul!

Gissa om det var jobbigt att gå till jobbet på måndag, men jobb två och en halv vecka och sedan semester igen! JA, JAG GILLAR VÅRTERMINEN! Kanske blir det lite mer glid under skidorna den veckan.

I går var det fint väder och jag bestämde mig för att knata över älven till Ulrica med familj. Sagt och gjort tog med bägge hundarna och en godispåse som motivation, till mig *LOL*. När vi kommit halvvägs höll jag på att ge upp! Det visade sig att skoterspåren inte går tvärs över älven utan längs med! Skaren hade varit bra om den hade hållt hela tiden. Nu brast den i vart annat steg! Ringde till Ulrica när jag såg huset och hon muntrade upp mig och sa att såg ut som en liten svart prick ute på isen, men att jag växte! En timma och fyrtio minuter i konstant haltande och pulsande i snön.... Värsta fyspasset!

Quarko kommer aldrig gå med den sträckan igen, tror jag! Han fick massor av klumpar under fötterna och strejkade då och då... I slutet hittade han ett skoterspår som han vek in på och gick jämsides med oss tills han insåg att han var tvungen att möta upp oss. Men då var vi nästan framme. Gissa om han är stel idag?! Snyft...! Han var ganska nöjd över att få hoppa in i bilen som väntade!

Skruttan blev hon trött?! Nix for som en rem runt oss mötte Ulrica och Ozzy i full galopp! Undrar just vad som behövs för att hon ska bli trött...?

Ska jag göra om det...? Givetvis, men med lite mer planering... mer motivation och kanske med skidor och låta Skruttan dra. Dessutom kommer gammla Q få vara hemma hos husse framför kaminen!

(Nej, vi gick inte hem....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar