fredag, november 10, 2006

Migrän - djävulens påfund!



Oj, oj vilken hemsk vecka! Jag har inte gått och dött! Men fick världens migrän i onsdags eftermiddag... Minns faktiskt inte riktigt hur jag tog mig hem! Ni som aldrig haft denna åkomma var glada. När man känner varje liten ojämnhet i marken och inte vet var man ska ta vägen för att huvudet håller på att sprängas... Sakta men säkert håller den på att släppa, har nu bara "dagen efter" känningar!

Hundträningen har tyvärr fått lida, men i går var vi och tränade lydnad tillsammans med Carina och Bettan. Skruttan har börjat fatta galoppen med fot (dock tillsammans med köttbullar)! Det är kul att träna en hund som är med hela tiden. Hon måste dock blåsa ur sig mellan varven.... Till Bettans och Carinas stora förtjusning! Många skratt blir det åt denna gråa känguru! ;-) Hon gjorde ng nytt i går. Vägrade komma till mig när vi tränat klart utan strök längs snöhögarna! Gissa om man blev ilsken tills det visade sig varför! Hon var ju tvungen att utföra sina behov! Nå ja, söt är hon i alla fall och jag kan inte mer än att skratta åt henne! Målet är ju att kunna börja tävla henne nästa år! Jag är ju så sugen att börja igen. Q har ju legat på soffan och dammas bara av när det gäller bevakning.

Q minns faktiskt rutan... Det ni! Gissa om han hade kul i går. Sprang till rutan med full gas! Det vankades ju köttbullar. Han är så söt den lilla nallen. Fast i bland låssas han inte höra. I dag ska han få sitt täcke - ja jag har köpt han ett täcke! Han är värd det på gamla dagar nu när han har börjat bli lite skröpplig. Han njuter faktiskt i att ha det när det är riktigt kallt. ( vi vann ett på CF21 men det var en aning förlitet så det har en kompis köpt till sin åldring) Annars är jag emot det eftersom det måste sänka hans tolerans mot kyla.

Känns som om mina krafter börjar komma tillbaka och nu funderar jag skarpt på att sätta i gång med bevakning igen. Skruttan ska ju certats nästa år. Så jag ska kontakta Bea, som jag eventuellt ska hålla kurs med till våren så får vi börja planera! Ska bli kul!

//carin med gäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar